Social Media is gemakkelijk omdat je er veel mensen in één keer mee bereikt en het kost weinig geld. Als ondernemer biedt dat de mogelijkheid om je op een interactieve manier te profileren. Mensen krijgen hierdoor goed zicht op je vaardigheden en ze blijven op de hoogte van je bedrijfsactiviteiten. Social Media biedt je de kans om op een laagdrempelige manier in contact te komen met (potentiële) klanten. Een combinatie van de inzet van een eigen website en Social Media is hierbij een perfecte combinatie.
Voordeel Social Media
Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de Nederlandse zzp’ers regelmatig klussen binnenhalen via Social Media. Dat Social Media bij kunnen dragen aan de omzet en dus ook voor jou als zelfstandige in de bouw interessant kunnen zijn, is dus wel duidelijk. Door vrienden, klanten en familie die berichten delen bouw je snel een lokale groep met geïnteresseerden op.
Nadeel Social Media
Een nadeel is dat je ook reputatieschade kan krijgen door bijvoorbeeld een negatieve review van een ontevreden klant. Hoe ga je daar mee om? Maar een negatieve review is ook een kans, je hebt nu de mogelijkheid om te laten zien dat je op een correcte manier met klachten omgaat.
Kortom:
Waar moet je allemaal op letten? Waar liggen de mogelijkheden? Welk Social Media kanaal kun je waarvoor gebruiken? Hoeveel tijd gaat je dat kosten? Wat is het verschil tussen een bedrijfspagina op Social Media en een persoonlijk profiel?
Best veel zaken die op je af komen. Daarnaast zijn alle marketingtoepassingen van Social Media nog volop in ontwikkeling. Het vraagt om een vernieuwing van de traditionele marketingstrategieën. Het Servicekantoor van Formule Partner kan je hierin ondersteunen en samen met jou een plan maken hoe jij Social Media het beste en slimste voor jou bedrijf in kan zetten.
Wil je meer informatie, www.opmaatbouwen.nl /bel 033 – 456 79 20 of mail naar info@formulepartner.nl voor een vrijblijvende afspraak.